Generelle spørgsmål
Har du spørgsmål, bedes du sende en mail med nedenstående oplysninger til kc@bauhaus.dk og vi vender tilbage hurtigst muligt med en bekræftelse.
Navn
Telefonnummer
Dit foretrukne varehus
Evt. ordrenummer
Besked
Se vores persondatapolitik
Ved at indsende din e-mail til os bekræfter du ovenstående. Vi opfordrer dog til, at du ikke afgiver følsomme personoplysninger i din korrespondance med os.
Få svar på dine spørgsmål
Fragt og levering
Hvor lang leveringstid er der?
Din ordre afsendes typisk inden for 1-3 hverdage ved produkter vi har liggende på lager. Ved bestillingsvare varierer afsendelsesdatoer. Det fremgår over produktprisen, hvad afsendelsestiden forventes at være.
Det kan afvige fra vare til vare. Du kan altid se den forventede leveringstid på varen, når du handler på bauhaus.dk.
Jeg skal booke håndværkere, hvordan beregner jeg præcis, hvornår ordren kommer
Vi anbefaler ikke, at du booker håndværkere samme dag, som du forventer, at ordren kommer. Kommer bestillingen ikke frem på den dato, du forventer, fx på grund af forsinkelse, kan håndværkerne stå uden varer til montering.
Vi anbefaler, at du først booker en håndværker, når du har modtaget din bestilling.
Er op-/indbæring inkluderet i fragten?
Nej, op- eller indbæring er ikke inkluderet i fragten. Dette er heller ikke muligt at bestille.
Hvad koster det at få leveret min ordre?
Du kan opnå fri fragt på udvalgte leveringsformer, hvis du bestiller for mere end 3.500,- kr.
Fragtprisen varierer og vil blive vist, når du kigger i kurven.
Vi sender vores pakker med PostNord, GLS, Danske Fragtmænd eller Burd (leverer i udvalgte postnumre).
Hvor meget koster fragten?
Fragten afhænger af flere ting så som vægt, størrelse og hvem leverandøren er. Den nemmeste måde at se prisen på fragten er at vælge de varer, du er interesseret i, og lægge dem i indkøbskurven. Tryk på indkøbskurven, hvor du kan se fragtprisen over ‘Til kassen’.
Jeg vil have min ordre til et andet land, er det muligt?
BAUHAUS webshop sender ikke internationalt.
Kommer du fra Grønland eller Færøerne, skal du kontakte BAUHAUS Aalborg for høre om mulighederne. Skriv til kundecentret, som vil formidle din forespørgsel videre - BAUHAUS kundecenter - vi hjælper dig med spørgsmål
Jeg bor på en ikke-brofast ø og ønsker at afgive en ordre i BAUHAUS webshop, er det muligt?
BAUHAUS Webshop leverer kun i Danmark, ikke omfattende Grønland og Færøerne, og kun til ikke-brofaste øer mod tillæg. Ved visse leveringer til ikke-brofaste øer, kan der forekomme leveringer til kaj på fastlands siden, hvorfra der selv skal sørges for den videre transport til leveringsadressen. Der kan dog være undtagelser.
For mere information, så kan du kontakte vores Webshop på ordre@bauhaus.dk
Levering - spørgsmål før bestilling
Hvem leverer min ordre?
Vi kan sende med GLS, PostNord, Burd og Danske Fragtmænd.
Hvis den pakkeshop/pakkeboks, som du valgte ved bestillingen, er fyldt op, så forbeholder fragtselskabet sig retten til at levere pakken til en nærliggende pakkeboks eller pakkeshop.
Hvis du vælger levering til privatadresse (hjemmelevering) og ønsker en speciel aftale om leveringssted, skal du kontakte kundecentret hurtigst muligt. Dette vil være et ønske, og det kan aldrig garanteres. Hjemmeleveringer er som udgangspunkt til kantsten.
Bliver jeg kontaktet før levering?
Hvis du bestiller en ordre, der leveres fra vores webshoplager, vil du som udgangspunkt modtage et Track & Trace-nummer på e-mail. Her får du oplyst enten pakkenummer eller fragtbrevsnummer, som du også kan bruge på transportørens egen Track & Trace-hjemmeside.
For bestillingsvarer, der leveres direkte fra vores leverandører og samarbejdspartnere, kan vi desværre ikke garantere besked inden levering eller et track & trace-nummer. Du er velkommen til at kontakte os, hvis du ønsker advisering – så giver vi det videre, men vi kan ikke garantere besked.
Levering - spørgsmål efter bestilling
Hvorfor er min pakke leveret til en anden pakkeshop end bestilt?
Hvis du oplever at din pakke er blevet leveret til en anden pakkeshop eller pakkeboks end du har bestilt den til, så kan det være fordi pakkeshoppen/pakkeboksen du har bestilt pakken til, er fyldt op.
Hvis den pakkeshop/pakkeboks, som du valgte ved bestillingen, er fyldt op, så forbeholder fragtselskabet sig retten til at levere pakken til en nærliggende pakkeboks eller pakkeshop.
Hvad skal jeg gøre ved den palle/paller, som jeg har modtaget min ordre på?
Hvis du modtager en ordre, der er leveret på en palle, bliver denne palle din ejendom. Det er derfor dit ansvar at bortskaffe den, hvis du ikke ønsker at beholde den. For nogle ordrer, såsom fliser og lignende, betaler du et pallegebyr ved bestilling. I disse tilfælde kan du naturligvis returnere pallen til dit nærmeste BAUHAUS varehus og få beløbet refunderet.
Bemærk, det er kun muligt at få pengene tilbage på IBF-paller. Du får det fulde beløb retur. Tag pallerne samt din kvittering med i dit lokale BAUHAUS varehus for at få pengene retur.
Hvorfor bliver der kun leveret til fortovskant ved palleleveringer?
Da chaufføren ved palleleveringer skal kunne køre med en palleløfter, er leveringen som udgangspunkt til fortovskanten. Det er altid chaufføren, der vurderer, om underlaget er tilstrækkeligt kørefast og egnet til afsætning.
Kørefast underlag er større jævne og plane flader med fliser, asfalt eller tilsvarende uden huller eller andre former for niveauspring vil normalt være at betragte som kørefaste. Græs, perlegrus, granitskærver, jord eller tilsvarende vil ikke betragtes som kørefast.