Filtrer på...
-
Flere valgmulighederOSRAMOsram Pro startkabel 700-900-1200AFra 864,95 kr.
-
Flere valgmulighederOSRAMOsram startkabel flere modeller 150-1200AFra 119,95 kr.
-
Flere valgmulighederOSRAMOsram batterilader 904-906-908 4A-6A-8AFra 474,95 kr.
-
SATEXStartkabler 25 mm, 3 m 300A349,95 kr.
-
SATEXStartkabel 13 mm² CCA 2,5 m STD209,95 kr.
-
SATEXStartkabler 16mm², 3m, isolerede tænger249,95 kr.
-
Ladekabel 5 meter stik T2-T2 32A 3 faser3.099,00 kr.
-
ZmartGearZmartgear omformerstik 230 V-stik til CEE-stik blå 16A84,95 kr.
-
Ladekabel 5 meter stik T2-T2 16A 1 fase2.249,00 kr.
-
ZmartGearZmartgear ladekabel T1-T2 1-faset 16A 5 m1.699,00 kr.
-
ZmartGearZmartgear ladekabel T2-T2 1-faset 32A 8 m1.999,00 kr.
-
Ladekabel 5 meter stik T2-T2 32A 1 fase2.599,00 kr.
-
Ladekabel 5 meter stik T2-T2 16A 3 faser2.599,00 kr.
-
ZmartGearZmartgear ladekabel T2-T2 1-faset 16A 8 m1.799,00 kr.
-
ZmartGearZmartgear ladekabel T2-T2 1-faset 32A 5 m1.999,00 kr.
-
ZmartGearZmartgear ladekabel T1-T2 1-faset 32A 8 m2.099,00 kr.
-
ZmartGearZmartgear ladekabel T2-T2 3-faset 16A 5 m2.149,00 kr.
-
ZmartGearZmartgear ladekabel T2-T2 3-faset 16A 8 m2.099,00 kr.
-
ZmartGearZmartgear ladekabel T2-T2 3-faset 32A 8 m2.499,00 kr.
-
ZmartGearZmartgear ladekabel T2-T2 3-faset 32A 5 m2.399,00 kr.
-
ZmartGearZmartgear ladekabel T2-T2 1-faset 16A 5 m1.789,00 kr.
-
ZmartGearZmartgear ladekabel T1-T2 1-faset 32A 5 m1.999,00 kr.
Startkabler
Kulde og fugt er en skidt cocktail for et bilbatteri , og det gælder især, hvis batteriet ikke er helt nyt længere. Løber din bils batteri tør for strøm, kan du ikke starte den – og så er det vigtigt, at du har startkabler, så du kan få overført strøm fra et andet bilbatteri. Derfor bør du sørge for, at der altid er startkabler i bilen, før du kører.
Hos BAUHAUS har vi et stort udvalg af startkabler, som passer til de fleste køretøjer. Vælg mellem flere forskellige prisklasser og længder. Der er med garanti også et startkabel, der passer til dit køretøj. Udvalget byder også på omformerstik, batteriladere og ladekabler til elbiler fra populære mærker som Osram og ZmartGear.
Sådan vælger du det rigtige startkabel til din bil
Hvis din bil går i stå, kan det blive nødvendigt at tilslutte strøm fra en anden bil via et startkabel. Det er dog ikke ligegyldigt, hvilket startkabel du vælger, da der er forskel på de enkelte modeller, selvom de i princippet kan det samme. Du kan eksempelvis både få startkabler med og uden elektronikbeskytter samt med og uden isoleret klemme.
Vær opmærksom på følgende, når du vælger startkabel:
- Tykkelse: Jo større motoren er, desto tykkere kabel har du brug for. Samtidig kan det være praktisk at vælge et tykkere kabel, hvis det er koldt udenfor, da kulden kan påvirke kablets ledningskapacitet.
- Længde: Hvis afstanden mellem de to biler er stor, får du brug for et længere kabel. Det er bedre at have et for langt kabel end et for kort, så du er på den sikre side, da det ikke er sikkert, at bilerne har mulighed for at holde tæt på hinanden.
- Sikring: Hvis du har en moderne bil med masser af elektronik, kan det være en god idé at vælge et startkabel med indbygget elektronikbeskytter, som beskytter mod pludselige spændingsstigninger.
Har du ovenstående punkter med i dine overvejelser, er du godt på vej til at vælge det rigtige startkabel til din bil. Det vigtigste er, at du vælger et startkabel i den rigtige tykkelse og længde, så du er sikker på, at du kan oplade batteriet. Elektronikbeskytter og isoleret klemme er dog også praktiske funktioner..
Sådan starter du bilen med startkabler
Hvis dit batteri løber tør for strøm, er det en god idé at sætte dig ind i, hvordan du rent faktisk bruger startkablerne. Typisk er det samme fremgangsmåde, du skal følge, men der er enkelte bilmodeller, hvor nedenstående vejledning ikke fungerer. Er du i tvivl, bør du kontakte dit lokale autoværksted eller vejhjælp.
Sådan starter du i de fleste tilfælde din bil med startkabler:
- Start med det røde kabel: Montér det røde kabel på det strømgivende batteri. Sørg for at montere det røde kabel ved den positive pol, som er markeret med et plus-symbol (+) på begge batterier. Vær opmærksom på, om det er den rigtige pol, da du ellers risikerer at lave en kortslutning.
- Montér det sorte kabel efterfølgende: Nu monterer du det sorte kabel på det strømgivende batteri ved den negative pol (-). På det flade batteri monterer du det sorte kabel på en god stelforbindelse på motoren eller direkte på den negative pol. Sørg for, at motoren kan dreje frit rundt.
- Start med at starte den strømgivende bil: Først skal du starte den bil, som skal levere strøm til det flade batteri. Du bør lade bilen være tændt i minimum et minut, før du starter den bil, som skal modtage strøm. Gør du det i den forkerte rækkefølge, risikerer du at overbelaste det flade batteri.
- Fjern først det sorte kabel fra den strømmodtagende bil: Når du har startet bilerne, skal du starte med at fjerne det sorte kabel fra den strømmodtagende bil. Efterfølgende fjerner du det fra den strømgivende bil. Det samme gør du efterfølgende med de røde kabler.
Du bør køre en tur på minimum en halv time, før du stopper bilen – og gerne i længere tid. Når du kører i bilen, bliver batteriet ladet op, og du risikerer derfor, at du får brug for startkabler igen, hvis du slukker motoren for tidligt. Efterfølgende er det en god idé at lade batteriet helt op med en batterilader.